denise-in-tanzania.reismee.nl

Bijna is het zover!

Na maanden van voorbereiden, is het dan toch echt zo ver! Morgen hoop ik voor 3 maanden naar Tanzania af te reizen! Daar hoop ik les te gaan geven op een internationale zendingsschool. Op deze school zitten kinderen van echtparen die voor de stichting Wycliffe werkzaam zijn. De verschillen tussen het onderwijs in Tanzania en het onderwijs in Nederland zullen best groot zijn! Alleen als ik al denk aan de grootte van de klas: straks 'maar' 4 kinderen onder je hoede in plaats van 16 kinderen... En het zal ook niet altijd makkelijk zijn om alles in het Engels uit te moeten leggen. Maar, het is ook zeker een uitdaging waar ik ontzettend veel zin in heb!

Naast het lesgeven op de internationale school hoop ik een Nederlandse familie te helpen bij het geven van thuisonderwijs. Gelukkig, kan ik toch nog gewoon het vertrouwde Nederlands praten!

De komende periode hoop ik samen met een meisje uit Amerika in 1 huis te wonen. Zij werkt ook op de zendingsschool. Erg fijn om niet helemaal alleen te zijn, maar ook samen dingen te kunnen bespreken en ervaringen te kunnen delen!

Straks nog even de laatste spulletjes in de koffer stoppen, de koffers wegen (dat heb ik nog maar steeds voor me uitgeschoven...) en dan is toch echt alles klaar voor de grote reis! Spannend, dat is het zeker, maar ik kijk er ook echt naar uit! Mogen leven en werken in de Afrikaanse cultuur... iets wat me boeit en waar ik al lange tijd naar uitgekeken heb. Wel lastig om lieve familie en vrienden achter te moeten laten, maar tegelijk ook in de wetenschap dat ik niet alleen hoef te gaan. God reist mee, ook naar Tanzania!

Lieve groeten,

Denise

Reacties

Reacties

Gusanne

Oei, vooral het wegen van de koffer... ;-)

Heel veel succes en ook sterkte morgen, en daarna vooral lekker genieten! :)

Jennifer

Spannend maar weer een mooie ervaring! Leuk om je te volgen.
Succes meid!

Albertine Karels

Wat leuk dat je een weblog gaat bijhouden!
We zien naar je uit! En Joel popelt om z'n nieuwe schildpadjes aan je te laten zien :).
Tot morgen!

Linda en Herbert

Wat leuk Denise dat een droom van jou kan waar worden. Ik ben er zeker van dat jij dat aan kan. En hoe moeilijk je het hebt om iedereen in Nederland achter te laten, zo moeilijk zal je het waarschijnlijk ook hebben om al die mensen in Tansania achter te laten nadat je jouw opdracht vervuld hebt. Wij wensen jou een mooie tijd in Tansania en zoals je zei,je reist niet alleen!!! Vertouw op God!!! Heel veel liefs xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!